Strona główna Lista użytkowników Fanpage OrtegaX YouTube Archi PeQs

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy z modyfikowaniem mapy
Kopacz

2 Postów
1 Tematów
Zarejestrowany: Dec 2018
Reputacja: 0

#1
Cześć, dopiero zgłębiam tajniki modowania gothica2, więc miejcie to na uwadze  :)

Chcę zrobić machinimę, ale żeby to zrobić muszę nieco zmodyfikować mapę. Zacznijmy od tego, że modyfikuję mapę resident evil 6 city i chcę dodać do niej sporych rozmiarów mur.
Początkowo chciałem po prostu dodać ten mur w blenderze (mam kerrax), ale okazało się, że nie mogę wyeksportować tejże mapy bo:
Rozumiem, model jest zbyt szczegółowy, ale nie mogę go podzielić bo mój pc nie wyrabia i blender się zacina. (pojawia się pytanie, czy istnieje do tego lepiej zoptymalizowany program, może jakiś dedykowany gothicowi?)

No dobrze, podejście drugie:
Pomyślałem że dodam ten mur jako vob w spacerze ALE mój mur przed exportem wygląda tak:
A po exporcie do 3ds(kerrax) wygląda już tak:
i tu już załamuję ręce, znacie rozwiązanie tego problemu?

(domyślam się że może chodzić o błędną nazwę modelu? pamiętam, że gdy modelowałem zbroję musiałem dodać jakiś przedrostek, bodajże zm_nazwa)


aby nie zaczynać już nowego wątku, może znacie jakąś stronę/hub z nowymi mapami, vobami itp?
bardzo proszę o pomoc
Odpowiedz
Podziękowanie dał/dali:
Kopacz

12 Postów
3 Tematów
Nieujawniony
Zarejestrowany: Apr 2017
Reputacja: 3

#2
Brałeś tą mape z Soper Machinima Mod? Jeżeli tak, to istnieje duża szansa, że to ja ją dodawałem do gry. Najprostszym rozwiązaniem mimo wszystko będzie pocięcie tej mapy na kawałki, a nazwa w wypadku 3DS'ów raczej nie ma większego znaczenia. Można to robić chyba jeszcze 3DS Maxem, Gmaxem i Wingsem 3D (nie mam jednak pojęcia, czy będzie działało to stabilniej niż na Blenderze). W sumie zapytam też w jaki sposób próbujesz mapę pociąć? Jakiej wersji Blendera używasz?
Odpowiedz
Podziękowanie dał/dali: Jaskiify
Kopacz

2 Postów
1 Tematów
Zarejestrowany: Dec 2018
Reputacja: 0

#3
(12-12-2018 04:13 PM)Dorlay napisał(a): Brałeś tą mape z Soper Machinima Mod? Jeżeli tak, to istnieje duża szansa, że to ja ją dodawałem do gry. Najprostszym rozwiązaniem mimo wszystko będzie pocięcie tej mapy na kawałki, a nazwa w wypadku 3DS'ów raczej nie ma większego znaczenia. Można to robić chyba jeszcze 3DS Maxem, Gmaxem i Wingsem 3D (nie mam jednak pojęcia, czy będzie działało to stabilniej niż na Blenderze). W sumie zapytam też w jaki sposób próbujesz mapę pociąć? Jakiej wersji Blendera używasz?

tak, mapa jest z SMM
używam 2.66 bo kerrax był maksymalnie do tej wersji
jeszcze nie próbowałem tego ciąć bo wystarczy, że odpalam editmode tej mapce a mam potężnego laga, który jeśli nie kończy się restartem, to po nim mam nawet problemy z obracaniem czy zbliżaniem widoku (bo tak laguje), więc cięcie mapy chyba odpada, poza tym to pewnie przysporzy tylko dodatkowych problemów a i problemu "słabego sprzętu na którym śmigają topowe gierki a blender laguje" raczej nie przeskoczymy, więc lepiej byłoby rozwiązać problem tego voba który po exporcie wygląda zupełnie inaczej...

Edit: coś tu zupełnie nie działa, przed chwilą testowałem to z exportowaniem innych obiektów, ten sam mur tylko w innej skali exportuje się tak samo zniekształcony jak poprzedni, sphere exportuje się dobrze, tylko bez odpowiedniej skali (zwiększyłem ją trochę a po exporcie jest mniejsza) a i zdeformowana sphere (rozciągnięta w "z") po exporcie jest bez tego rozciągnięcia...

Edit2: exportując mur jako 3ds bez kerraxa po exporcie mam podstawowego cube - skomentuję to słowem "iksde"

Edit3: zrobiłem to na czystym blenderze bez kerraxa i udało się w końcu wyexportować 3ds'a tak że kształt jest zachowany ale znowu rozmiar jest mniejszy... póki co przeżyłem taką zniewagę, ale potem dodaję to do spacera i okazuje się że spacer widzi to jako domyślny cube :D

wtf tu się dzieje to ja nie mam słów xd chciał być człowiek fajny zrobić dopracowaną machinimę i pieprzę się z takimi błędami od miesiąca... chyba pora wrócić do Khorinis [emoji14] oczywiście żartuję, pomocy

Ok udało się dać model do spacera ale są na nim jakieś basicowe tekstury, plik jpg też mam wrzucić do jakiegoś folderu? pewnie wgl musze go zmienić na tga czy coś? sorry że tak ale mam już mętlik w głowie

DOBRA XD TERAZ TO JEST NAJWAŻNIEJSZE:
pojawił mi się error-massage mur.mrm file not found bo zacząłem robić to od nowa (wcześniej było byle jak, testowo) i nie pamiętam jak ja to zrobiłem wcześniej że miałem tego mrm'a
Odpowiedz
Podziękowanie dał/dali:
Machinimer

5 Postów
1 Tematów
Nieujawniony
Zarejestrowany: Jul 2018
Reputacja: 2

#4
Dobrze wrzuciłeś txt i sam model w pliki gothica? Może tu leży błąd przy spacerze. Ewentualnie źle też może go odpalasz (chociaż wątpie, że to jest problem). Jeżeli próbujesz dodać od nowa to te stare pliki powinieneś usunąć. Gothic to gothic, on działa swoimi prawami. Z blenderem niestety nie mam jak Ci pomóc, ale ze spacerem już bardziej. Basicowe txt czyli chodzi pewnie o taką txt gdzie jest to jakby pokryte kamieniem. JEśli tak to źle są po prostu albo zrobione te textury, albo źle wrzucone.
Odpowiedz
Podziękowanie dał/dali:
Magnat

312 Postów
43 Tematów
Nieujawniony
Zarejestrowany: Jul 2016
Reputacja: 6

#5
(12-12-2018 04:53 PM)Jaskiify napisał(a):
(12-12-2018 04:13 PM)Dorlay napisał(a): Brałeś tą mape z Soper Machinima Mod? Jeżeli tak, to istnieje duża szansa, że to ja ją dodawałem do gry. Najprostszym rozwiązaniem mimo wszystko będzie pocięcie tej mapy na kawałki, a nazwa w wypadku 3DS'ów raczej nie ma większego znaczenia. Można to robić chyba jeszcze 3DS Maxem, Gmaxem i Wingsem 3D (nie mam jednak pojęcia, czy będzie działało to stabilniej niż na Blenderze). W sumie zapytam też w jaki sposób próbujesz mapę pociąć? Jakiej wersji Blendera używasz?

tak, mapa jest z SMM
używam 2.66 bo kerrax był maksymalnie do tej wersji
jeszcze nie próbowałem tego ciąć bo wystarczy, że odpalam editmode tej mapce a mam potężnego laga, który jeśli nie kończy się restartem, to po nim mam nawet problemy z obracaniem czy zbliżaniem widoku (bo tak laguje), więc cięcie mapy chyba odpada, poza tym to pewnie przysporzy tylko dodatkowych problemów a i problemu "słabego sprzętu na którym śmigają topowe gierki a blender laguje" raczej nie przeskoczymy, więc lepiej byłoby rozwiązać problem tego voba który po exporcie wygląda zupełnie inaczej...

Edit: coś tu zupełnie nie działa, przed chwilą testowałem to z exportowaniem innych obiektów, ten sam mur tylko w innej skali exportuje się tak samo zniekształcony jak poprzedni, sphere exportuje się dobrze, tylko bez odpowiedniej skali (zwiększyłem ją trochę a po exporcie jest mniejsza) a i zdeformowana sphere (rozciągnięta w "z") po exporcie jest bez tego rozciągnięcia...

Edit2: exportując mur jako 3ds bez kerraxa po exporcie mam podstawowego cube - skomentuję to słowem "iksde"

Edit3: zrobiłem to na czystym blenderze bez kerraxa i udało się w końcu wyexportować 3ds'a tak że kształt jest zachowany ale znowu rozmiar jest mniejszy... póki co przeżyłem taką zniewagę, ale potem dodaję to do spacera i okazuje się że spacer widzi to jako domyślny cube :D

wtf tu się dzieje to ja nie mam słów xd chciał być człowiek fajny zrobić dopracowaną machinimę i pieprzę się z takimi błędami od miesiąca... chyba pora wrócić do Khorinis [emoji14] oczywiście żartuję, pomocy

Ok udało się dać model do spacera ale są na nim jakieś basicowe tekstury, plik jpg też mam wrzucić do jakiegoś folderu? pewnie wgl musze go zmienić na tga czy coś? sorry że tak ale mam już mętlik w głowie

DOBRA XD TERAZ TO JEST NAJWAŻNIEJSZE:
pojawił mi się error-massage mur.mrm file not found bo zacząłem robić to od nowa (wcześniej było byle jak, testowo) i nie pamiętam jak ja to zrobiłem wcześniej że miałem tego mrm'a
może niespecjalnie pomogę tym komentarzem, ale i tak modujesz lepiej niż ja. Dlatego jeśli mogę to odpowiem pytaniem na pytanie, bo widzę, że paru ludzi już ci coś doradziło. Z czego się uczysz modowania gothica?
Odpowiedz
Podziękowanie dał/dali:




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Styl forum:
Witaj!
or Rejestracja?